- Start
- För veterinärer
För veterinärer och kliniker
På denna sida har vi samlat viktigt information för veterinärer och kliniker, bland annat information om Agrias direktreglering och klinikrabatt.Bli vår direktregleringsklinik?
OBS: För närvarande ingår vi inga nya klinikavtal.
Direktreglering hos Agria
Agrias diretreglering har öpper på vardagar kl 9:00-16:30.
När det inte går att direktreglera
Både Agria och djursjukhuset/-kliniken måste ibland säga nej till direktreglering. Orsaker som kan göra att direktreglering inte kan erbjudas är:
- Tid på dygnet (direktregleringen har öppet vardagar kl 9-16:30)
- Obetald försäkring
- Veterinärbesiktning, valpens veterinärbesiktning eller försäkringshistorik som rkävs enligt villkoren saknas
- Vi behöver mer uppgifter (bl.a. exakt startdatum eller behandlingshistorik)
- Systemfel
-
För besök där det har gjorts en specialavbildning (DT eller MR) kan vi i flesta fall inte ge skadebeslutet via direktreglering. Då görs skadehandläggningen för specialavbildning i efterhand.
I de fall direktreglering inte kan erbjudas, kan vi reglera skadan enligt uppgifterna vi fått i samband med direktregleringsansökan. Då kontaktar vi kunden.
Bli vår direktregleringsklinik?
OBS: För närvarande ingår vi inga nya klinikavtal.
Direktreglering hos Agria
Agrias diretreglering har öpper på vardagar kl 9:00-16:30.
När det inte går att direktreglera
Både Agria och djursjukhuset/-kliniken måste ibland säga nej till direktreglering. Orsaker som kan göra att direktreglering inte kan erbjudas är:
- Tid på dygnet (direktregleringen har öppet vardagar kl 9-16:30)
- Obetald försäkring
- Veterinärbesiktning, valpens veterinärbesiktning eller försäkringshistorik som rkävs enligt villkoren saknas
- Vi behöver mer uppgifter (bl.a. exakt startdatum eller behandlingshistorik)
- Systemfel
-
För besök där det har gjorts en specialavbildning (DT eller MR) kan vi i flesta fall inte ge skadebeslutet via direktreglering. Då görs skadehandläggningen för specialavbildning i efterhand.
I de fall direktreglering inte kan erbjudas, kan vi reglera skadan enligt uppgifterna vi fått i samband med direktregleringsansökan. Då kontaktar vi kunden.
Direktreglering
Bli vår direktregleringsklinik?
OBS: För närvarande ingår vi inga nya klinikavtal.
Direktreglering hos Agria
Agrias diretreglering har öpper på vardagar kl 9:00-16:30.
När det inte går att direktreglera
Både Agria och djursjukhuset/-kliniken måste ibland säga nej till direktreglering. Orsaker som kan göra att direktreglering inte kan erbjudas är:
- Tid på dygnet (direktregleringen har öppet vardagar kl 9-16:30)
- Obetald försäkring
- Veterinärbesiktning, valpens veterinärbesiktning eller försäkringshistorik som rkävs enligt villkoren saknas
- Vi behöver mer uppgifter (bl.a. exakt startdatum eller behandlingshistorik)
- Systemfel
-
För besök där det har gjorts en specialavbildning (DT eller MR) kan vi i flesta fall inte ge skadebeslutet via direktreglering. Då görs skadehandläggningen för specialavbildning i efterhand.
I de fall direktreglering inte kan erbjudas, kan vi reglera skadan enligt uppgifterna vi fått i samband med direktregleringsansökan. Då kontaktar vi kunden.
Bli vår direktregleringsklinik?
OBS: För närvarande ingår vi inga nya klinikavtal.
Direktreglering hos Agria
Agrias diretreglering har öpper på vardagar kl 9:00-16:30.
När det inte går att direktreglera
Både Agria och djursjukhuset/-kliniken måste ibland säga nej till direktreglering. Orsaker som kan göra att direktreglering inte kan erbjudas är:
- Tid på dygnet (direktregleringen har öppet vardagar kl 9-16:30)
- Obetald försäkring
- Veterinärbesiktning, valpens veterinärbesiktning eller försäkringshistorik som rkävs enligt villkoren saknas
- Vi behöver mer uppgifter (bl.a. exakt startdatum eller behandlingshistorik)
- Systemfel
-
För besök där det har gjorts en specialavbildning (DT eller MR) kan vi i flesta fall inte ge skadebeslutet via direktreglering. Då görs skadehandläggningen för specialavbildning i efterhand.
I de fall direktreglering inte kan erbjudas, kan vi reglera skadan enligt uppgifterna vi fått i samband med direktregleringsansökan. Då kontaktar vi kunden.